loading...
عایق
بامین تهویه بازدید : 73 سه شنبه 09 مهر 1398 نظرات (0)

عایق حرارتی کاهش انتقال حرارت (انتقال انرژی حرارتی بین اجسام با دمای متفاوت) بین اشیاء در تماس حرارتی است.

 

 

مسائل کلیدی عایق حرارتی

 

 

• کاهش میزان انرژی مصرفی از سوخت های فسیلی مهمترین عامل تقویت پایداری است.

 

• عایق دارای بیشترین پتانسیل برای کاهش انتشار CO2 است.

 

• انرژی ذخیره شده از طریق عایق بسیار بیشتر از انرژی مورد استفاده در ساخت آن است. تنها هنگامی که یک ساختمان به استاندارد "LowHeat" برسد ، کربن تجسم یافته عایق (پایین را ببینید) قابل توجه می شود.

 

 

جهت مشاوره و خرید عایق ، عایق حرارتی ، عایق صدا ، عایق رطوبتی، مناسب فضای خود با کارشناسان شرکت بامین تهویه تماس بگیرید یا به وب سایت شرکت به آدرس www.bamintahvie.com مراجعه نمایید.

 

 

کارایی عایق حرارتی

 

مهمترین جنبه یک ماده عایق حرارتی عملکرد آن است - این که به طور مداوم مقاومت طراحی شده را در برابر عبور گرما در طول عمر ساختمان فراهم می کند. گرچه انتظارات عملکرد منتشر شده از تولید کننده عایق یک راهنمای اساسی خواهد بود ، سایر عوامل مرتبط با نصب "زندگی واقعی" از مواد باید به عنوان بخشی از فرآیند طراحی در نظر گرفته شوند:

 

• سهولت نصب - عملکرد نهایی با تعیین میزان اثربخشی یک سازنده با استفاده از مهارت های متعارف مشخص می شود. به عنوان مثال ، اسلب های عایقکاری باید نصب شوند تا هیچ شکافی بین اسلب های مجاور ، یا بین اسلب ها و سایر اجزای ساختمانی که بخشی از پاکت عایق بندی کلی هستند ، از قبیل قایق ها یا تیرچه ها ایجاد نشوند. هرگونه شکاف باقی مانده عبور هوا را فعال کرده و منجر به کاهش عملکرد خواهد شد.

 

• کوچک شدن ، فشردگی ، حل و فصل - برخی از مواد احتمالاً در طول عمر نصب خود دچار یک درجه ناپایداری بعدی خواهند شد. در بسیاری از موارد ، این روش پیش بینی شده است و می توان با استفاده از روش های دقیق طراحی و نصب آن را برطرف کرد. در سایر موارد ، مشخص کننده باید در مورد خطرات مرتبط از تولید کننده عایق - به ویژه در مواردی که مواد سابقه کار نصب شده ای نداشته باشند ، به دنبال راهنمایی باشند.

 

• محافظت در برابر رطوبت - برخی از مواد عایق باعث کاهش عملکرد در هنگام مرطوب یا مرطوب می شوند. طراح باید با جزئیات دقیق اطمینان حاصل کند که عایق آسیب پذیر در برابر رطوبت محافظت می شود. اگر رطوبت یک ریسک بالا (ورودی یا بیش از 95٪ RH) است ، باید یک ماده با مقاومت مناسب مشخص شود.

 

 

در زیر ما به اجراهایی که توسط طیف وسیعی از مواد عایق کاری معمول و متداول نمایش داده شده است نگاهی می اندازیم.

مواد عایق ، به ویژه در مورد مشخصات "سبز" ، به مواد به اصطلاح "طبیعی" و "ساخته شده توسط انسان" تقسیم می شوند.

هنگام بررسی چگونگی تعیین یک ماده عایق از نظر تأثیر محیط زیست ، غالباً این مورد صورت می گیرد که ماده "طبیعی" از نظر صفات زیست محیطی بیشترین سود را دارد. با این وجود ، در برخی موارد ، کارآیی ذاتی مواد ساخته شده توسط انسان را می توان در معادله محیط زیست قرار داد تا منافع گسترده ای از محیط زیست به وجود آورد ، به عنوان مثال در جایی که فضای عایق در حق بیمه مانند بازسازی قرار دارد.

 

 

شرایط عملکرد عایق حرارتی چیست و منظور آنها چیست؟

 

 

رسانایی حرارتی

هدایت حرارتی سهولت را با استفاده از گرما از طریق رسانایی اندازه گیری می کند. رسانایی شکل اصلی انتقال حرارت از طریق عایق است (در مورد انتقال حرارت بیشتر بخوانید). اغلب به آن مقدار λ (لامبدا) گفته می شود. هرچه رقم پایین تر باشد ، عملکرد بهتر خواهد بود.

 

 

مقاومت حرارتی (R)

مقاومت حرارتی رقمی است که هدایت حرارتی یک ماده را به عرض آن متصل می کند - ارائه یک شکل بیان شده با مقاومت در واحد سطح (m²K / W) ضخامت بیشتر به معنای جریان گرما کمتر است و هدایت کمتری نیز دارد. این پارامترها با هم مقاومت حرارتی ساخت را تشکیل می دهند. یک لایه ساختاری با مقاومت حرارتی بالا ، عایق خوبی است. یکی با مقاومت حرارتی کم عایق بدی است.

معادله مقاومت حرارتی (m²K / W) = ضخامت (m) / رسانایی (W / mK) است

 

 

ظرفیت خاص گرما

ظرفیت حرارتی خاص یک ماده ، مقدار گرمای لازم برای بالا بردن دمای 1 کیلوگرم ماده توسط 1K (یا با 1 درجه سانتیگراد) است. عایق مناسب از ظرفیت حرارتی اختصاصی بالاتری برخوردار است ، زیرا برای انتقال گرما زمان لازم است تا گرمای بیشتری را جذب کند. ظرفیت ویژه گرمای ویژه یکی از ویژگیهای موادی است که دارای توده حرارتی یا بافر حرارتی (تأخیر کاهش) است.

 

 

 

چگالی، تراکم

چگالی به جرم (یا "وزن") در واحد حجم مواد و در کیلوگرم بر متر مکعب اندازه گیری می شود. ماده چگالی بالا وزن کلی را به حداکثر می رساند و جنبه ای از انتشار حرارتی "کم" و جرم حرارتی "زیاد" است.

 

 

 

انتشار حرارتی

دماسنجی توانایی یک ماده در انجام انرژی حرارتی را نسبت به توانایی ذخیره انرژی حرارتی اندازه گیری می کند. به عنوان مثال فلزات انرژی حرارتی را به سرعت (سرد به لمس) منتقل می کنند در حالی که چوب فرستنده کند است. عایق ها دارای حرارت حرارتی کم هستند. مس = 98.8 mm2 / s؛ چوب = 0.082 mm2 / s.

معادله این است: انتشار حرارتی (mm2)

 

عایق اسپری

عایق پاششی را می توان از چندین ماده تهیه کرد که همگی با اسپری کردن یا پمپ کردن مخلوط مایع که در آن جامد سخت می شود ، اعمال می شوند. با توجه به نحوه استفاده و پایبندی به خود ، عایق پاششی پیوسته است و در ناخن ها ، لنگه ها و ترک ها گسترش می یابد. این یک مانع است که در برابر حرکت هوا و همچنین در انتقال حرارت مقاومت می کند.

 

یکبار عایق پاشش بر روی کاربرد گسترش می یابد و سپس سخت می شود ، که به آب بندی بیشتر کمک می کند. با این حال ، این امر به پیرایش نیاز دارد زیرا این انبساط باعث می شود کف کف صورت گل میخ های شما را فشار دهد.

 

فوم پلی اورتان اسپری سلولی باز (ocSPF): نوع کمتری مطلوب کف اسپری پلی اورتان است ، زیرا به دلیل اجازه حرکت هوا بین سلول ها ، مقدار R کمتری در هر اینچ دارد.

فوم پلی اورتان اسپری Closed-Cell (ccSPF): رایج ترین عایق ظرف حمل بار ، و آنچه را برای اکثر صاحبان توصیه می کنیم. یکی از بالاترین مقادیر R در هر اینچ را فراهم می کند و یک بخار گیر خوب بخار را تشکیل می دهد. بعد از استفاده از اسپری نگرانی هایی در مورد خنک کننده گاز وجود دارد ، بنابراین حتماً در مورد زمان درمان و مدت زمان انتظار قبل از اشغال با سازنده خود مشورت کنید. گاز موجود در این نوع سلولهای بسته گاهی اوقات می تواند از سلولها فرار کرده و با گذشت زمان باعث کاهش مقدار R شود.

 

جهت مشاوره و خرید عایق ، عایق حرارتی ، عایق صدا ، عایق رطوبتی، مناسب فضای خود با کارشناسان شرکت بامین تهویه تماس بگیرید یا به وب سایت شرکت به آدرس www.bamintahvie.com مراجعه نمایید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 952
  • بازدید کلی : 4,963